David Klavins:
“Exactly 30 years ago on this day – debut of the Klavins M370 vertical concert grand – Happy birthday to it, cheers! ;-) A BIG THANK YOU to all lovely people who have supported, and continue to support my “crazy” endeavors of piano building!!”
CEEYS_David Klavins_Sebastian Selke_Daniel Selke

CEEYS_Dominique Charpentier_Sebastian Selke_Daniel Selke
New playlist! “Piano & Synth”!!! A collection of awesome tracks mixing the acoustic purity of the piano with the modern evocative unlimited sounds of the synths. With modern classical stars such as Nils Frahm & Ólafur Arnalds, young innovative artists like Niklas Paschburg or Lambert & unknown but talented young composers.
FULL PLAYLIST
with, Fabrizio Paterlini, Nil Ciuró, Federico Albanese, Jean-Michel Blais, Diego Guarnieri, Paddy Mulcahy, Dardust, Carly Paradis, Benjamin Gustafsson, Luca Longobardi, Michael Price, CEEYS, Piano Noir, Jóhann Jóhannsson, Goldmund, Klangriket, Ben Lukas Boysen
Suscribe and share it if you wish to support the artists!

The longer this film lasts, the rougher his poetry unfolds: “Karger” plays in the run-down East German steel town of Riesa, where a worker loses his job after being released and divorced. An impressive directorial debut with amateur actors.

A home movie is actually any movie, if you look at it accordingly. So also “Karger”, the very present debut of the Berlin director Elke Hauck, which was awarded the Max-Ophüls-Preis 2007 with the “Prize of the Prime Minister”. Hauck describes a man in the life crisis, a steel worker in the run-down East German steel town of Riesa, a film that, the longer it lasts, unfolds raw poetry.

It begins like François Ozons “5 × 2″: The man divorces and then goes to bed with the ex-wife. But in contrast to ozone, the film does not look back, but unfolds this precarious dual relationship into the future: The hero encounters new women and does not know himself whether he wants to return to the mother of his child or rather with the bar serving something begins. Or with the Lolita of the neighborhood.

At the same time he is dismissed because the work was taken over by French, and so “Karger” is also the portrait of a working world that is lost. The pictures of Patrick Orths, who has worked here with a digital camera, make one think of other films by young Berlin directors like Ulrich Köhler and Valeska Griesebach. Even the steel mill with its old, almost unreal massive machines is beautiful here and has a secret. Maybe that’s what’s left of the home.

///////

Je länger dieser Film dauert, desto roher entfaltet sich seine Poesie: „Karger“ spielt in der heruntergekommenen ostdeutschen Stahlstadt Riesa, in der ein Arbeiter nach Entlassung und Scheidung den Boden unter den Füßen verliert. Ein eindrucksvolles Regiedebüt mit Laiendarstellern.

Ein Heimatfilm ist eigentlich jeder Film, wenn man ihn entsprechend anschaut. So auch „Karger“, das ganz gegenwärtige Debüt der Berliner Regisseurin Elke Hauck, das beim Max-Ophüls-Preis 2007 mit dem „Preis des Ministerpräsidenten“ ausgezeichnet wurde. Hauck
beschreibt einen Mann in der Lebenskrise, einen Stahlarbeiter in der heruntergekommenen ostdeutschen Stahlstadt Riesa, ein Film, der, je länger er dauert, eine rohe Poesie entfaltet.

Er beginnt wie François Ozons „5 × 2“: Der Mann lässt sich scheiden und geht gleich danach mit der Exgattin ins Bett. Doch im Gegensatz zu Ozon blickt der Film nicht zurück, sondern entfaltet dieses prekäre Zweierverhältnis in die Zukunft: Der Held begegnet neuen Frauen und weiß selber nicht, ob er wieder zur Mutter seines Kindes zurück will oder lieber mit der Barbedienung etwas anfängt. Oder mit der Lolita des Viertels.

Zur gleichen Zeit wird er entlassen, weil das Werk von Franzosen übernommen wurde, und so ist „Karger“ auch das Porträt einer Arbeitswelt, die verloren geht. Die Bilder Patrick Orths, der hier mit einer Digitalkamera gearbeitet hat, lassen an andere Filme junger Berliner Regisseure wie Ulrich Köhler und Valeska Griesebach denken. Sogar das Stahlwerk mit seinen alten, fast unwirklich massiven Maschinen ist hier schön und hat ein Geheimnis. Vielleicht ist es das, was von der Heimat übrig bleibt.

Rüdiger Suchsland, FAZ

CEEYS_Sebastian Selke_Daniel Selke_Cinematic Ambient Concert

Cinematic Ambient Concert in Berlin
´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´
Epic, melancholic and emotional music best for sunsets and inner views. In a spectacular location with light installation from Christoph Körner.

In partnership with Q3Ambientfest | http://q3ambientfest.de/
_____________________________________________________
Christoph Berg (Field Rotation)
Dario Lupo (Chasing dreams / Need a Name) and
Clemens Ruh
CEEYS

The jury of the Poetry Film Competition Vienna is awarding the film „Rilke Ueberoffen“ by Sebastian and Daniel Selke for its perfect balance between emotion and abstraction, which manages to remain self-evident despite its minimalistic craftsmanship. The poetic film is not a one-to-one adaptation from the original by Rilke – and yet, it connects closely and truly to the poem on an emotional level.

 Rilke’s rather nostalgic return to his early love Lou Andreas-Salomé is confronted by a nostalgic return to the days of youth in East-Berlin’s prefab estate in the 1980s. The film gives an authentic impression of the brothers’ personal coming-to-terms with their childhood in the concrete panelhouses of Marzahn-Hellersdorf. Both Rilke and the Selke brothers focus on something that is lost forever – their youth. Accompanied by a certain kind of nostalgia, this makes for a retrospect filled with memories and a subtle but distinct feeling of pain. The jury was especially impressed by the timeless form of the film, whose principles could best be described by the words minimalistic, willingly unfashionable and unagitated. Another highlight is its intimate and fragile fusion of text and moving image established by the film’s score.

Die Jury des Poetry Film Festivals Wien zeichnet den Film „Rilke Überoffen“  von Sebastian und Daniel Selke für seine perfekte Balance zwischen Emotion und Abstraktion aus, die trotz der minimalistischen Kunstfertigkeit selbstverständlich bleibt. Der Poesiefilm bildet das Gedicht von Rilke nicht eins zu eins ab, ist ihm aber emotional immer sehr verbunden und nahe.

Rilke nostalgischer Blick zurück zur großen Jugendliebe Lou Andreas-Salomé steht ein nostalgischer Blick zurück in die Jugend der 80er Jahre in den Plattenbauten Ostberlins gegenüber. Der Film zeigt die persönliche Auseinandersetzung der Brüder mit dem Heranwachsen in der Betonsiedlung Marzahn-Hellersdorf auf. Bei Rilke wie bei Selkes geht es um etwas Verlorenes, die Jugend. Es ist ein Blick zurück, mit einer gewissen Nostalgie, geprägt von Erinnerung und einem gewissen Schmerz. Überzeugt hat die Jury die zeitlose Form des Films, deren Gestaltungsprinzipien mit den Worten minimalistisch, unmodisch und unaufgeregt beschrieben werden können. Hervorzuheben ist weiters die intime und fragile Verschmelzung zwischen Text und Bild durch die Musik im Film.

Ceeys_Sebastian Selke_Daniel Selke_Poetry Film Festival_Vienna0Ceeys_Sebastian Selke_Daniel Selke_Poetry Film Festival_Vienna4Ceeys_Sebastian Selke_Daniel Selke_Poetry Film Festival_ViennaCeeys_Sebastian Selke_Daniel Selke_Poetry Film Festival_Vienna2Ceeys_Sebastian Selke_Daniel Selke_Poetry Film Festival_Vienna5Ceeys_Sebastian Selke_Daniel Selke_Poetry Film Festival_Vienna12Ceeys_Sebastian Selke_Daniel Selke_Poetry Film Festival_Vienna6Ceeys_Sebastian Selke_Daniel Selke_Poetry Film Festival_Vienna7Ceeys_Sebastian Selke_Daniel Selke_Poetry Film Festival_Vienna8Ceeys_Sebastian Selke_Daniel Selke_Poetry Film Festival_Vienna9Ceeys_Sebastian Selke_Daniel Selke_Poetry Film Festival_Vienna10Ceeys_Sebastian Selke_Daniel Selke_Poetry Film Festival_Vienna13Ceeys_Sebastian Selke_Daniel Selke_Poetry Film Festival_Vienna11

Happy to announce to be part of DJ Nartak Klassik Lounge w/ Hover, Over, Me (1631 Recordings) from our album CONCRETE FIELDS & Peter Broderick – If I were a runway model (Erased Tapes)

23:30-00:00
1. Owsey, Ashes (Bandcamp)
2. Subset, Hall lane (Deeptakt)
3. Dictaphone, 105.4 (Denovali)
4. Brambles, In the androgynous dark (Serein)
5. A Cerulean State, At 25,000 miles per hour (AMG Records)
6. Beyond, Nini Nini (iGrooveNext)
7. CEEYS, Hover, over, me (1631 Recordings)

Ceeys Sebastian Selke Daniel Selke Klassik Lounge Nartak

webplayer & frequencies: klassikradio.de

Ceeys_Sebastian Selke_Daniel Selke_4th Intern Poetry Film Festival

We are so honoured to announce our Special Award for our movie and music project: “rilke überoffen” at the 4th International Poetry Film Festival, Vienna

X so much to the jury
Many thanks to Sigrun and Julia Höllrigl for support
 
People, we had three great day with lots fo fantastic poetry shorts. The festival donates 5 prizes.
 
The main award of the Vienna Poetry Film Festival goes to:
Guðrun Krebitz for the Film “Exomoon”
The Rilke Competition Special Award goes to:
Sebastian Selke and Daniel Selke for their interpretation “rilke überoffen”
the Honorable Mention goes to:
Andrea Capranico for “The Landcape Within”
The Hubert Sielecki Award for the best Austrian Poetry Film goes to:
Moritz Stieber “Die Tatsachen im Fall Waldemar”.
The OKTO audience award goes to:
Christian Heinbockel for his film “Lass uns von Liebe sprechen” (translated: Let´s speak about love).