The longer this film lasts, the rougher his poetry unfolds: “Karger” plays in the run-down East German steel town of Riesa, where a worker loses his job after being released and divorced. An impressive directorial debut with amateur actors.

A home movie is actually any movie, if you look at it accordingly. So also “Karger”, the very present debut of the Berlin director Elke Hauck, which was awarded the Max-Ophüls-Preis 2007 with the “Prize of the Prime Minister”. Hauck describes a man in the life crisis, a steel worker in the run-down East German steel town of Riesa, a film that, the longer it lasts, unfolds raw poetry.

It begins like François Ozons “5 × 2″: The man divorces and then goes to bed with the ex-wife. But in contrast to ozone, the film does not look back, but unfolds this precarious dual relationship into the future: The hero encounters new women and does not know himself whether he wants to return to the mother of his child or rather with the bar serving something begins. Or with the Lolita of the neighborhood.

At the same time he is dismissed because the work was taken over by French, and so “Karger” is also the portrait of a working world that is lost. The pictures of Patrick Orths, who has worked here with a digital camera, make one think of other films by young Berlin directors like Ulrich Köhler and Valeska Griesebach. Even the steel mill with its old, almost unreal massive machines is beautiful here and has a secret. Maybe that’s what’s left of the home.

///////

Je länger dieser Film dauert, desto roher entfaltet sich seine Poesie: „Karger“ spielt in der heruntergekommenen ostdeutschen Stahlstadt Riesa, in der ein Arbeiter nach Entlassung und Scheidung den Boden unter den Füßen verliert. Ein eindrucksvolles Regiedebüt mit Laiendarstellern.

Ein Heimatfilm ist eigentlich jeder Film, wenn man ihn entsprechend anschaut. So auch „Karger“, das ganz gegenwärtige Debüt der Berliner Regisseurin Elke Hauck, das beim Max-Ophüls-Preis 2007 mit dem „Preis des Ministerpräsidenten“ ausgezeichnet wurde. Hauck
beschreibt einen Mann in der Lebenskrise, einen Stahlarbeiter in der heruntergekommenen ostdeutschen Stahlstadt Riesa, ein Film, der, je länger er dauert, eine rohe Poesie entfaltet.

Er beginnt wie François Ozons „5 × 2“: Der Mann lässt sich scheiden und geht gleich danach mit der Exgattin ins Bett. Doch im Gegensatz zu Ozon blickt der Film nicht zurück, sondern entfaltet dieses prekäre Zweierverhältnis in die Zukunft: Der Held begegnet neuen Frauen und weiß selber nicht, ob er wieder zur Mutter seines Kindes zurück will oder lieber mit der Barbedienung etwas anfängt. Oder mit der Lolita des Viertels.

Zur gleichen Zeit wird er entlassen, weil das Werk von Franzosen übernommen wurde, und so ist „Karger“ auch das Porträt einer Arbeitswelt, die verloren geht. Die Bilder Patrick Orths, der hier mit einer Digitalkamera gearbeitet hat, lassen an andere Filme junger Berliner Regisseure wie Ulrich Köhler und Valeska Griesebach denken. Sogar das Stahlwerk mit seinen alten, fast unwirklich massiven Maschinen ist hier schön und hat ein Geheimnis. Vielleicht ist es das, was von der Heimat übrig bleibt.

Rüdiger Suchsland, FAZ

CEEYS_Sebastian Selke_Daniel Selke_Cinematic Ambient Concert

Cinematic Ambient Concert in Berlin
´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´
Epic, melancholic and emotional music best for sunsets and inner views. In a spectacular location with light installation from Christoph Körner.

In partnership with Q3Ambientfest | http://q3ambientfest.de/
_____________________________________________________
Christoph Berg (Field Rotation)
Dario Lupo (Chasing dreams / Need a Name) and
Clemens Ruh
CEEYS

The jury of the Poetry Film Competition Vienna is awarding the film „Rilke Ueberoffen“ by Sebastian and Daniel Selke for its perfect balance between emotion and abstraction, which manages to remain self-evident despite its minimalistic craftsmanship. The poetic film is not a one-to-one adaptation from the original by Rilke – and yet, it connects closely and truly to the poem on an emotional level.

 Rilke’s rather nostalgic return to his early love Lou Andreas-Salomé is confronted by a nostalgic return to the days of youth in East-Berlin’s prefab estate in the 1980s. The film gives an authentic impression of the brothers’ personal coming-to-terms with their childhood in the concrete panelhouses of Marzahn-Hellersdorf. Both Rilke and the Selke brothers focus on something that is lost forever – their youth. Accompanied by a certain kind of nostalgia, this makes for a retrospect filled with memories and a subtle but distinct feeling of pain. The jury was especially impressed by the timeless form of the film, whose principles could best be described by the words minimalistic, willingly unfashionable and unagitated. Another highlight is its intimate and fragile fusion of text and moving image established by the film’s score.

Die Jury des Poetry Film Festivals Wien zeichnet den Film „Rilke Überoffen“  von Sebastian und Daniel Selke für seine perfekte Balance zwischen Emotion und Abstraktion aus, die trotz der minimalistischen Kunstfertigkeit selbstverständlich bleibt. Der Poesiefilm bildet das Gedicht von Rilke nicht eins zu eins ab, ist ihm aber emotional immer sehr verbunden und nahe.

Rilke nostalgischer Blick zurück zur großen Jugendliebe Lou Andreas-Salomé steht ein nostalgischer Blick zurück in die Jugend der 80er Jahre in den Plattenbauten Ostberlins gegenüber. Der Film zeigt die persönliche Auseinandersetzung der Brüder mit dem Heranwachsen in der Betonsiedlung Marzahn-Hellersdorf auf. Bei Rilke wie bei Selkes geht es um etwas Verlorenes, die Jugend. Es ist ein Blick zurück, mit einer gewissen Nostalgie, geprägt von Erinnerung und einem gewissen Schmerz. Überzeugt hat die Jury die zeitlose Form des Films, deren Gestaltungsprinzipien mit den Worten minimalistisch, unmodisch und unaufgeregt beschrieben werden können. Hervorzuheben ist weiters die intime und fragile Verschmelzung zwischen Text und Bild durch die Musik im Film.

Ceeys_Sebastian Selke_Daniel Selke_Poetry Film Festival_Vienna0Ceeys_Sebastian Selke_Daniel Selke_Poetry Film Festival_Vienna4Ceeys_Sebastian Selke_Daniel Selke_Poetry Film Festival_ViennaCeeys_Sebastian Selke_Daniel Selke_Poetry Film Festival_Vienna2Ceeys_Sebastian Selke_Daniel Selke_Poetry Film Festival_Vienna5Ceeys_Sebastian Selke_Daniel Selke_Poetry Film Festival_Vienna12Ceeys_Sebastian Selke_Daniel Selke_Poetry Film Festival_Vienna6Ceeys_Sebastian Selke_Daniel Selke_Poetry Film Festival_Vienna7Ceeys_Sebastian Selke_Daniel Selke_Poetry Film Festival_Vienna8Ceeys_Sebastian Selke_Daniel Selke_Poetry Film Festival_Vienna9Ceeys_Sebastian Selke_Daniel Selke_Poetry Film Festival_Vienna10Ceeys_Sebastian Selke_Daniel Selke_Poetry Film Festival_Vienna13Ceeys_Sebastian Selke_Daniel Selke_Poetry Film Festival_Vienna11

Happy to announce to be part of DJ Nartak Klassik Lounge w/ Hover, Over, Me (1631 Recordings) from our album CONCRETE FIELDS & Peter Broderick – If I were a runway model (Erased Tapes)

23:30-00:00
1. Owsey, Ashes (Bandcamp)
2. Subset, Hall lane (Deeptakt)
3. Dictaphone, 105.4 (Denovali)
4. Brambles, In the androgynous dark (Serein)
5. A Cerulean State, At 25,000 miles per hour (AMG Records)
6. Beyond, Nini Nini (iGrooveNext)
7. CEEYS, Hover, over, me (1631 Recordings)

Ceeys Sebastian Selke Daniel Selke Klassik Lounge Nartak

webplayer & frequencies: klassikradio.de

Ceeys_Sebastian Selke_Daniel Selke_4th Intern Poetry Film Festival

We are so honoured to announce our Special Award for our movie and music project: “rilke überoffen” at the 4th International Poetry Film Festival, Vienna

X so much to the jury
Many thanks to Sigrun and Julia Höllrigl for support
 
People, we had three great day with lots fo fantastic poetry shorts. The festival donates 5 prizes.
 
The main award of the Vienna Poetry Film Festival goes to:
Guðrun Krebitz for the Film “Exomoon”
The Rilke Competition Special Award goes to:
Sebastian Selke and Daniel Selke for their interpretation “rilke überoffen”
the Honorable Mention goes to:
Andrea Capranico for “The Landcape Within”
The Hubert Sielecki Award for the best Austrian Poetry Film goes to:
Moritz Stieber “Die Tatsachen im Fall Waldemar”.
The OKTO audience award goes to:
Christian Heinbockel for his film “Lass uns von Liebe sprechen” (translated: Let´s speak about love).

Happy to show some impressions of the pre-last movie of Bella Block series w/ the wonderful Busch-Choir and me
(Cast and crew under photos)

Ceeys_Daniel Selke_Bella Block_2017 (1) Ceeys_Daniel Selke_Bella Block_2017 (7) Ceeys_Daniel Selke_Bella Block_2017 (12) Ceeys_Daniel Selke_Bella Block_2017 (13) Ceeys_Daniel Selke_Bella Block_2017 (17)

"Bella Block" Stille Wasser (TV Episode 2017) Poster

Bella Block (TV Series)

Stille Wasser (2017)

Full Cast & Crew

Directed by

Jo Baier

Writing Credits (in alphabetical order)

Beate Langmaack

Cast (in credits order)

Hannelore Hoger Hannelore Hoger
Rest of cast listed alphabetically:
Michael Baderschneider Michael Baderschneider
Friedhofsgärtner
Henrik Birch Henrik Birch
Jens Johannsen
Michaela Caspar Michaela Caspar
Frau Paslak
Thomas Dehler Thomas Dehler
Thomas Paslak
Ole Eisfeld Ole Eisfeld
Verkäufer Bettenladen
Michael Ihnow Michael Ihnow
Sven Ahlsen
Tom Jahn Tom Jahn
Gastwirt
Tim Kalkhof Tim Kalkhof
Mischa Schulz
Joanna Kitzl Joanna Kitzl
Chris
Holger Kunkel Holger Kunkel
Pastor
Janina Rudenska Janina Rudenska
Maria
Matti Schmidt-Schaller Matti Schmidt-Schaller
Henrik Johannsen
Marie Schöneburg Marie Schöneburg
Ute Maiwald
Daniel Selke Daniel Selke
Chorleiter
Ava von Düsterlho Ava von Düsterlho
Claudia
Katja Weitzenböck Katja Weitzenböck
Sabrina Johannsen
Lina Wendel Lina Wendel
Lilo Schulz

Produced by

Joachim Kosack executive producer
Pit Rampelt commissioning editor

Music by

Annette Focks

Cinematography by

Stefan Unterberger

Film Editing by

Theo Strittmatter

Casting By

Nina Haun

Production Design by

Pierre Pfundt

Costume Design by

Petra Neumeister

Makeup Department

Lea Gerling makeup artist
Kathi Kullack makeup artist

Production Management

Gunnar Juncken production manager
Felix Gerd Schneider production coordinator

Second Unit Director or Assistant Director

Michael Dudek first assistant director

Art Department

Martin Jubisch property master
Johanna-Marie Wimmer assistant production designer

Sound Department

Bilge Bingul boom operator

Visual Effects by

Walter Just digital colorist

Camera and Electrical Department

Michael Beitz gaffer
Christoph Bock grip
Max Knauer camera operator
Andres Marder camera operator
Hans-Joachim Pfeiffer still photographer
Wesley Salamone second assistant camera
Kevin Schaub video operator
Tom Sperling electrician
Konstantin Wolkenstein first assistant camera

Costume and Wardrobe Department

Christine Asti costumer
Alexandra Wasserthal-Zuccari assistant costume designer

Location Management

Barbara Hegedüs location manager
Oliver Kujas location manager

Transportation Department

Bernd Koeppe cast driver
Sophie Mogge production driver
Tina Rehmann production driver

Other crew

Sebastian Werner assistant set manager

Sergei Eisenstein – OKTOBER (1928)
Original version with English subtitles
With Aidan Baker and violinist Simon Goff
Ceeys_Sebastian Selke_Daniel Selke
As a special event in our “film in sounds. acoustic cinematic experiments” series commemorating the 100th anniversary of the October Revolution, we will be live-soundtracking Eisenstein’s 1928 film “October (Ten Days that Shook the World)” at Tilsiter Lichtspiele on the 25th of October and at Zukunft am Ostkreuz at the 7th of November (the 2nd date goes back to the old Russian calendar).

More info on the second cinematic concert: Film in Sounds: Eisenstein – Oktober w/ Magnusson & Guests

100 JAHRE RUSSISCHE REVOLUTION

Der Filmklassiker von Sergei Michailowitsch Eisenstein in unserer Reihe “film in sounds. acoustic cinematic experiments” anläßlich beider Gedenktage des Beginns der Oktoberrevolution: 25.10. + 07.11. (Russischer Gedenktag nach dem alten Kalender).

Ursprünglich zum 10. Jahrestag der Revolution geplant, verzögerte sich die Fertigstellung, weil Eisenstein den inzwischen geächteten Trotzki aus dem Film entfernen musste. Das Werk fasziniert durch seine intellektuelle Konzeption, authentische Wirkung und suggestive Ausdruckskraft seiner Bildmontagen.

25.10. 22:30 Tilsiter Lichtspiele: mit Aidan Baker & Simon Goff

07.11. 20:30 Zukunft am Ostkreuz: mit Christian Magnusson & Guests // Christian Magnusson: Trompete, Gebhard Ullmann: Saxofon und Baßklarinette, Hannes Zerbe: Synthesizers, Christian Marien: Schlagzeug // Film in Sounds: Eisenstein – Oktober w/ Magnusson & Guests

Happy to announce Lumen (1631 Recordings) & inspiring Högni – Andaðu (Erased Tapes) as part of the Klassik Lounge playlist (Klassik Radio) by Dj Nartak

18th Oct 2017
23:00-23:30
1. Högni – Andaðu (Erased Tapes)
2. CEEYS – Lumen (1631 Recordings)
3. Hiatus – Strays (Lucky Thunder)
4. Aweki – Higher (Deja-Tunes)
5. Acid Pauli – Edda’s cumbia (Ouïe)
6. The Soul Session – You are everything feat. Krishnamurti (Agogo)
7. Portico Quartet – Lines glow (Gondwana Records)
8. Owsey – The melody that plays loud through sundown skies (Bandcamp)

Ceeys Sebastian Selke Daniel Selke Klassik Lounge Nartak

Full Playlist

Ceeys_Sebastian Selke_Daniel Selke_MUVI MusicFilmFestival

So delighted to be part of the Official Selection with “EINGEMAUERT” (BRICKED IN)

Parley Glove – Sagre Balere – Making the Grade – Casamance: la banda sonora de un viaje – A story of Sahel Sounds – POR HUMOR A LA MÚSICA – Silente – Pachamanka – Cantando por la Libertad – Adina E – Changing – Kho Ki Pa Lü – AQUAGRANDA in crescendo – Alain Daniélou – il labirinto di una vita – Tree Song – Muzika. Jizn. Strast – Alive – Mark Lotterman – Happy – Alacrán soy yo – Una comparsa de familia centenaria – NEVER TOO LATE – Solenzara – Glasba je casovna umetnost 2, LP film Buldozer – Pljuni istini u oci – Misimpressions – Homelands – Music. Coffee. Vinyl. – The Boy – Coalesce: A City Composed – Barbra Streisand, naissance d’une diva – De Wereld maakt Muziek – Festiwal – CHARCO, Canciones del Río de la Plata – Λαούτο Ηλεκτρικό – Eingemauert – Bülbül – Bravo, Virtuoso – MLADA NADA – ZEHERE